ZYCOO Logo
  فارسی
 
    پشتیبانی
  -سیستم پشتیبانی (Ticketing&knowlage)

 
پرسش و پاسخ

نحوه Login به مرکز تلفن IPPBX برای تنظیمات

نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مرکز تماس IPPBX

چرا کارت تلفنی IRQ miss می دهد؟

من پیغام خطای در خصوص Master PCI Aborts در یافت می کنم . مشکل از کجاست؟
تفاوت بین FXS و FXO در  چیست ؟

در صدا اکو دارم روش حل آن به چه صورت است ؟
مشکل کیفت صدا در کارت تلفنی انالوگ دارم ؟
چگونه می توان IRQ کارت آناوگ را پیدا کنم؟
دلیل عدم قطع خطوط بعد از گذاشتن گوشی ؟
نحوه تنظیم سطح صدا در کارت های آنالوگ؟
نحوه گزارش مشکل به شرکت؟

 

 

سوال: نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مرکز تماس IPPBX

Default user name: admin; default password: admin.

 

سوال: نحوه Login به مرکز تلفن IPPBX برای تنظیمات؟ 

IPPBX را به شبکه محلی که یک کامپیوتر با مرورگر وب  متصل کنید در محل آدرس مرورگر آدرس پیش فرض IPPBX

را وارد کنید

WAN port default IP address is http://192.168.1.100:9999

LAN port default IP address is http://192.168.10.100:9999

دقت داشته باشید IP آدر کامپیوتر هم در محدوده پورت مربوطه باشد.

بعد از وارد کردن IP آدرس پنجره برای ورود نام کاربری و رمز عبور مشاهده می شود.

 

  • سوال:چراا کارت تلفنی IRQ miss می دهد؟
    جواب: هر کارت در هر ثانیه 1000 درخواست برای اینتراپت (IRQ) می دهد
    اگر به هر دلیلی کارت این تعداد را دریافت نکنند IRQ Miss می دهد.
    برای یافتن این مسئله می توان از zttool استفاده کرد.
    داشتن IRQ Miss در Asterisk می تواند علت های متفاوتی داشته باشد.
    IRQ Miss خودش را بیشتر با کیفیت پائین ص�����������ا و یا خطا روی ارتبا�� PRI نش��ن می دهد.
    IRQ Miss  دارای هشداری ی��� آلارم نیست.
    IRQ Miss  می تواند باعث عدم کاردکرد صحیح و درست تشخیص DTMF شود .
    به وجود آمدن IRQ Miss می تواند دلائل مختلفی داشته باشد تعدادی از این موارد بیشتر قابل توجع مس می باشد به قرار ذیل می باشند:
     
  • Running the X window system
    Shared IRQs
    No hard drive DMA
    Hard drive DMA too high (shoot for udma3)
    Running serial terminals or frame buffers
  • برای آنکه بتوانبد IRQ مشترک را وی سیستم بررسی کنید می توانید از دستور ذیل استفاده کنید
  • # cat /proc/interrupts

  • CPU0
    0 10756672 XT-PIC timer
    2 0 XT-PIC cascade
    5 10812879 XT-PIC uhci_hcd, uhci_hcd, wctdm
    10 226219 XT-PIC t1xxp, CS46XX
    11 1550046 XT-PIC eth0, nvidia
    12 387234 XT-PIC i8042
    14 32641 XT-PIC ide0
    15 18
    XT-PIC ide1
    NMI 0
    LOC 10757616
    ERR 40481
    MIS 0

کارت TP100 دارای IRQ مشترک با کارت صوت و کارت TDM400 دارای IRQ مشترک با کنترل کننده USB دارد.

اگر از هیچ دستگاه USB استفاده نمی کنید بهتر است آن را غیر فعال کنید.

راه حل های مختلفی برای تغییر IRQ کارت ها وجود دارد

Turn on APIC
-Tweak BIOS settings
-Try a different PCI slot
-Use setpci

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید

http://kb.digium.com/entry/63/
 

سوال:من پیغام خطای در خصوص Master PCI Aborts در یافت می کنم . مشکل از کجاست؟
جواب: این یک مورد بسیار تکراری می باشد.وقتی برد اصلی سیستم (Main Board) در مرحله شناسایی کارت دچار مشکل شود.
در این حالت لینوکس پیام خطای "PCI Master Abort" می دهد.
با غیرفعال کردن PNP (Plug and Play)  برد اصلی سیستم در BIOS مشکل برطرف می شود.
 

سوال:تفاوت بین FXS و FXO در چیست ؟
FXS(Foreign eXchange Station) پورتی است که گوشی تلفن به آن متصل می شود
پورت FXS برای تلفن متصل به آن تغذیه, زنگ, .. را تامین می کند.
پورت FXS با سیگنالینگ FXO کار می کند
FXO (Foreign eXchange Office) پورتی است که به خط تلفن متصل می شود.

این پورت امکان اتصال به خطوط شهری را برای مرکز تلفن فراهم می آورند.
پورت FXO با  سیگنالینگ FXS کار می کند

در صدا اکو دارم روش حل آن به چه صورت است ؟
جواب:این دو لینک می تواند برای بررسی و راه حل مناسب باشد:

http://kb.digium.com/entry/1/
http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+echo+cancellation
 

سوال:مشکل کیفت صدا در کارت تلفنی انالوگ دارم ؟
حواب: مراجعه به لینک:

http://www.asteriskguru.com/tutorials/pci_irq_apic_tdm_ticks_te410p_te405p_noise.html

 

سوال: چگونه می توان IRQ کارت آناوگ را پیدا کنم؟
جواب: دستور زیر را اجرا کنید:

cat /proc/interrupts

در خروجی این دستور می بایست لیست IRQ را بررسی کنید و مطمئن شوید تا هر کارت IRQ منحصر به خود را داشته باشد.
برای جزئیات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+PCI+bus+Troubleshooting

سوال: دلیل عدم قطع خطوط بعد از گذاشتن گوشی ؟
جواب: برای حل مشکل مراحل ذیل را انجام دهید:

Edit the chan_dahdi.conf
busydetect=yes and busycount=4
hanguponpolarityswitch =yes
http://www.asteriskguru.com/tutorials/resolving_hangup_detection_problems_fxo_tdm_voicemail.html

 

سوال:نحوه تنظیم سطح صدا در کارت های آنالوگ؟
جواب: در فایل zapata.conf مقادیرrxgain و txgain را به 4 و 5 تغییر دهید.

با کمک ztmonitor  می توانید صدا را تست کنید.

برای اطلاعات بیشتر لینک زیر را بررسی کنید:

http://linux.die.net/man/8/ztmonitor

 

سوال: نحوه گزارش مشکل به شرکت؟<
جواب : در درخواست پشتیبانی و کمک موارد ذیل را درارسال کنید::
1) versions of kernel and Linux distribution
2) versions of asterisk and zaptel/dahdi
3) the name of cards used in your system
4) debug and error information from your system and asterisk
5) sending us zaptel (zaptel.conf and zapata.conf) or dahdi (system.conf and chan_dahdi.conf)
configuration files
6) after loading the driver, run the command: demsg >report.txt and send the report.txt to us
7) sending us the result of the command: cat /proc/interrupts
8) sending us the message of asterisk console when you making a call
9) inform the protocols you are using in your system
10) send us a working ssh account with root permission if you need us to check the system.
11) make a backup for your important files
12) describe the problem in details

 

 
صفحه اصلی محصولات سیستم پشتیبانی تماس با ما
 

شرکت پرتوداده
Copyright © 2006-2014 ZYCOO IRAN (PartoDadeh Co.) all rights reserved
Zycoo@Zycoo.ir, Info@PartoDadeh.com  +98021 44052100